FANDOM

NpcJest to szablon NPC-a(not-player-character) dzięki któremu można utworzyć dowolną postać tego typu.

Omówienie każdej kolumny Edytuj

Nad właściwym szablonem umieszczony został zielony pasek z oknem "Comment" jest to nasz własny komentarz możemy w nim napisać cokolwiek np: To jest mój szablon.

Od lewej jest kolumna "Story Phase" w którą wpisujemy nazwę dzięki której będziemy mogli je zmieniać, gdyż każda z nich zawiera dzienny cykl "życia" postaci.Ale o tym później.

Następnie jest "Spawn Phase które powiązane jest z dwoma następnymi kolumnami "Start time" i "End Time" .Tu wstawiamy nazwę fazy cyklu postaći przez co można podzielić cykl dnia postaci na parę faz. Np od 16:00:00 do 12:00:00 postać będzie spała a od 13:00:00 do 15:00:00 będzie opijała się w karczmie.

Kolumna "OnSpawn Script" pozwala tylko uruchomić wybrany skrypt gdy pojawi się postać.

W "Template" wybieramy jaki szablon postaci ma być naszym NPC-em (szablon .utc).

"Dialogs" podobnie jak "Template" służy do wybierania lecz nie szablonu postaci tylko pliku .dlg z gotowym (min pierwsza kwestia postaci)

W "Spawn Categories" wpisujemy string spawnpointa Punkt_odradzania w którym NPC ma się pojawić.

Kolumna "Action list" jest podzielona na akcję (Action name) i procentową wartość wylosowania tej czynności do wykonania (Probability)

Przedostatnia rzecz to "Actions Looped" jedyne jej możliwości to TRUE albo False. Można tam określić czy akcje będą losowane raz czy po wykonaniu jednej ma być nowe losowanie czy też powtórka tej samej.

"Regions list" to nazwy z kolumny actionpointów "region name" tam przypisuje się actionpointy w których dane czynności będą wykonywane.

Ostatnia rzecz Edytuj

Gdy już wszystko uzupełnimy właściwymi informacjami wystarczy jeszcze w "module properties" liście NPC-ów dodać nazwę pliku .npc . Zapisać moduł i nasz npc na 100% będzie w naszej lokacji.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki