FANDOM

Ta strona wymaga dopracowania. Jeżeli potrafisz, spróbuj to zrobić.

W tym artykule pozwolę sobie wyjaśnić wam jak edytować i podmienić tekstury jakie są zawarte w grze.

Na początku musimy wypakować pliki Bif. O tym jak to zrobić dowiemy się tutaj Istnieją dwa foldery w których przechowywane są pliki dds, czyli nasze tekstury. Są to odpowiednio ,,_textures00” oraz ,,_textures01”. Mając wypakowane tekstury możemy podejść do ich edycji. Do tego będzie potrzebny nam program do obróbki grafiki Photoshop wraz z odpowiednią wtyczką która pozwoli nam na edycję plików dds. Możemy zrobić to też innym programem do obróbki grafiki, lecz w tym przypadku posłużymy się Photoshopem.

Otwieramy Photoshopa, po czym wyszukujemy w folderze ,,_textures00” lub ,,_textures01” interesującą nas teksturę. W moim przypadku będzie to model Niebieskookiej (_textures00/cr_bitch2_c2.dds) Dla ułatwienia obrócę go w pionie (Free Transform/Flip Vertical).

1

Stwierdziłem że Niebieskooka ma niemodną sukienkę, więc postaram się trochę odmienić jej wygląd. Z menu bocznego wybieramy narzędzie "Lasso tool" lub "Magic Wand tool" którym zaznaczamy całą sukienkę naszej kurtyzany.

2

Teraz możemy przejść do sedna sprawy czyli recoloru tekstury. W moim przypadku zmienię kolor sukienki na różowy. Komendą <crtl+b> wywołujemy narzędzie Color Balance i dostosujemy kolory do naszych potrzeb.

3

Nasza Niebieskooka ma teraz modną, różową sukienkę od Armaniego. Niestety jednak przeoczyliśmy kilka miejsc w sukience i musimy to nadrobić. Zaznaczamy resztę niebieskich części sukienki narzędziem "Magic Wand Tool" i ponownie recolorujemy. W tym momencie nasza kurtyzana powinna wyglądać mniej więcej tak :

4

Teraz pozostało nam zapisać tekstury. Wcześniej jednak odwracamy z powrotem tekstury w pionie (Free Transform/Flip Vertical). WAŻNE - pamiętaj by wcześniej zrobić backup edytowanej tekstury, jeśli będziesz miał ochotę wrócić do starej wersji. Zapisujemy w tym samym folderze z którego wzięliśmy teksturę, w moim wypadku jest to "_textures00". Zapisując, nadpisujemy stary plik (Dlatego backup jest taki ważny)i przechodzimy do ustawienia opcji zapisywania pliku dds. Przy użyciu wtyczki do Photoshopa powinniśmy mieć przed sobą takie okienko:

5

W opcjach zapisu wybieramy odpowiednio: - format: DXT5 (nie zapominamy uprzednio o kanale alfa!) - MIP Map generation: all, Generate MIP maps - 2D texture

I to już w zasadzie wszystko. Jeśli chcemy zobaczyć jak wygląda nasza tekstura w rzeczywistości otwieramy edytor D'Jinni, tworzymy nowy szablon wybierając model którego tekstury edytowaliśmy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki