FANDOM

Skąd pobrać narzędzie do tworzenia przygód?

  • dla wersji 1.3 gry Wiedźmin (jeśli masz wcześniejszą, to pobierz i zainstaluj patch 1.3, a najlepiej całą edycję rozszerzoną, w której edytor jest jej zintegrowaną częścią) - edytor D'jinni znajdziesz do pobrania na oficjalnej stronie gry.
  • dla wersji 1.4 gry Wiedźmin (czyli Edycji Rozszerzonej) - nie musisz pobierać D'jinniego, gdyż jest on zintegrowany z tą wersją gry.

Uwaga! Jeśli robisz aktualizację gry z wersji podstawowej (<=1.3) do wersji rozszerzonej (1.4), to wpierw najlepiej odinstaluj całą grę, włącznie z D'jinnim, po czym zainstaluj grę w wersji, którą masz na płycie dvd, i od razu uruchom pliki aktualizujące do wersji rozszerzonej 1.4. Wtedy edytor również zostanie zainstalowany.

Program D'jinni znajdziesz w folderze: C:\Program Files\Wiedzmin\System. Podwójnie kliknij na plik djinni!.exe i zaczekaj, aż program się uruchomi. Zobaczysz duże okno z menu. Zacznijmy od paru ustawień.
Najpierw kliknij na View > Utility windows > Properties. To okno pokaże Ci ważne informacje o zadaniach (quests), liniach dialogowych (dialog lines) itp. Następnymi oknami, jakie otworzymy będą Resources explorer, Quest explorer, Game Object Inspector i Favourites. Możesz dodawać pliki i foldery do okna Favourities (pol. Ulubione), klikając na nich prawym klawiszem myszki i wybierając opcję Add to Favourites.
Kliknij na zakładkę Resources explorer. Tutaj znajdziesz listę folderów, których możesz użyć. Są one zapisane w folderze C:\Program Files\Wiedzmin\Data i do tego folderu możesz również zapisywać swoje własne pliki. Na zakładce Quest explorer możesz obejrzeć wszystkie zadania - questy (rozwiń listę Quest Databases i zaznacz, które questy chcesz zobaczyć).
Teraz powinniśmy aktywować kilka przydatnych pasków narzędzi (ang. toolbars). Kliknij View > Toolbars > Game. Ten pasek narzędzi umożliwia uruchomienie, wstrzymanie i całkowite zatrzymanie gry, oraz obejrzenie jej na pełnym ekranie (żeby zobaczyć grę na pełnym ekranie, możesz też użyć skrótu klawiszowego: Lewy ALT + ENTER). Włączmy też pasek narzędzi Game time, na którym będziemy mogli ustawić dowolną godzinę w grze.
A więc... Chciałbyś stworzyć własny moduł, prawda? Kliknij na Module > New module. Module explorer (eksplorator modułu) automatycznie wysunie się na pierwszy plan. Kliknij prawym klawiszem myszki na Areas w okienku Module Explorer, wybierz New Area, a następnie Meshes > Locations> GL22 > gl22.set. Wpisz nazwę dla swojego terenu (w tym pliku znajduje się lokacja Old Manor) i zatwierdź. Właśnie dodałeś pierwszy teren do swojego modułu!
Teraz kliknij na '+' przy nazwie terenu, a następnie w Edit Area - teren otworzy się gotowy do edycji. Możesz dodawać elementy, spawnpointy itp.
Kliknij prawym klawiszem myszki na nazwie terenu i dodaj nową warstwę (Add New Layer). Możesz dodawać różne rodzaje obiektów na różnych warstwach (layers), tak aby później łatwiej można było je znaleźć (na przykład NPC Spawn points oraz Action points na warstwie Story, spotykane potwory na warstwie Gameplay, itp).
Jeśli chcesz zdefiniować dokładne miejsce, w którym gracz się pojawi po uruchomieniu tego modułu, wybierz z menu edytora ikonę Start point, i umieść punkt startowy w odpowiednim miejscu.
Po wykonaniu naszych zmian powinniśmy zapisać nasz moduł. Kliknij Module > Save module i zapisz swój moduł w katalogu C:\Documents and Settings\All Users\The Witcher.
Teraz zamknij edytor terenu (ang. Area Editor) i wciśnij klawisz F5. Nastąpi uruchomienie gry. Wybierz z menu gry Nowa gra > Nowe przygody, a z listy dostępnych modów wybierz swój mod. Wybierz poziom trudności i ustawienia kamery (tak, jak przy normalnej grze), a zobaczysz, jak Twój moduł się uruchamia. Jeśli nie ustawiłeś nieba (skybox), wszystko będzie ciemne. Kliknij na Render > Ambient > Max ambient, żeby zobaczyć Geralta i całe otoczenie.
Właśnie stworzyłeś swój pierwszy mod. Gratulacje!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki